19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi

19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME VE DERS ÇALIŞMA STRATEJİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Yazarlar: Dilsat PEKER ÜNAL

Cilt 2 , Sayı 3 , 2021 , Sayfalar 557 - 580

Konular:Eğitim Psikolojisi

DOI:10.52835/19maysbd.904963

Anahtar Kelimeler:Öğrenme ve ders çalışma stratejileri,Öğretmen adayları,Öğrenme stilleri

Özet: Araştırmanın amacı öğretmen adaylarının öğrenme ve ders çalışma stratejilerinin; öğrenme stillerine, fakülteye, bölüme ve cinsiyete göre değişme durumunu ortaya koymaktır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin iki farklı fakültesinde ikinci sınıfta öğrenim görmekte olan 389 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veriler “Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri Envanteri” ile “Öğrenme Stili Envanteri” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistik, tek yönlü varyans analizi ve bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; ders çalışma ve öğrenme stratejilerinin alt boyutu olan tutum ile ayrıştıran öğrenme stilli arasında anlamlı ilişki görülmüştür. Öğrenme ve ders çalışma stratejilerinin alt boyutları ile öğretmen adaylarının fakülteleri, bölümleri ve cinsiyetleri arasında da anlamlı ilişki görülmüş ve bulgular yorumlanmıştır. Bulguların üniversitelerdeki öğrenme öğretme merkezlerine, fakülte kurullarına, öğretim üyelerine öğretim süreçlerini planlamada yardımcı olacağı düşünülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME VE DERS ÇALIŞMA STRATEJİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ}, volume={2}, number={557–580}, publisher={19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Dilsat PEKER ÜNAL}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Dilsat PEKER ÜNAL. (2021). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME VE DERS ÇALIŞMA STRATEJİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ (Vol. 2). Vol. 2. 19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Dilsat PEKER ÜNAL. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME VE DERS ÇALIŞMA STRATEJİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. no. 557–580, 19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi, 2021.