19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi

19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi

GENEL KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ALGISI VE GENEL İŞ ETİĞİ ALGISININ MARKA TUTUMU VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ

Yazarlar: Tuğçe ALTAN, Merve YANAR GÜRCE

Cilt 1 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 4 - 15

Konular:İşletme

Anahtar Kelimeler:Kurumsal Sosyal Sorumluluk,Iş etiği,Marka tutumu

Özet: Günümüzde firmaların ekonomik sorumluluklarının ötesinde, yasal ve etik kurallar kapsamında toplum yanlısı davranışlar sergilemeleri de beklenmektedir. Buna göre kurumsal sosyal sorumluluk ve iş etiği kavramlarının önemi artmaktadır. Çalışmanın amacı, genel kurumsal sosyal sorumluluk algısı, genel iş etiği algısı, marka tutumu ve satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi açıklamaktır. Araştırmanın ana kütlesini, Nivea markasını bilen ve kullanan 18 yaşından büyük katılımcılar oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla anket yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler güvenilirlik, faktör, korelasyon ve regresyon analizleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, genel kurumsal sosyal sorumluluk algısı, genel iş etiği algısı ve marka tutumu arasında pozitif bir ilişki olduğu, marka tutumu ve satın alma niyeti arasında da pozitif bir ilişki olduğu belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={GENEL KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ALGISI VE GENEL İŞ ETİĞİ ALGISININ MARKA TUTUMU VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ}, volume={1}, number={4–15}, publisher={19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Tuğçe ALTAN,Merve YANAR GÜRCE}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Tuğçe ALTAN,Merve YANAR GÜRCE. (2020). GENEL KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ALGISI VE GENEL İŞ ETİĞİ ALGISININ MARKA TUTUMU VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ (Vol. 1). Vol. 1. 19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Tuğçe ALTAN,Merve YANAR GÜRCE. GENEL KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ALGISI VE GENEL İŞ ETİĞİ ALGISININ MARKA TUTUMU VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ. no. 4–15, 19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi, 2020.