Herkes için Spor ve Rekreasyon Dergisi
Yazarlar: Aziz BÜKEY
Konular:Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm
Anahtar Kelimeler:3s turizm imajı,3s turizmine karşı tutum,3s turizm,Davranışsal niyet
Özet: Bu araştırmanın amacı Bozcaada destinasyonunu deniz-kum-güneş üçlüsü (3s) kapsamında ziyaret eden turistlerin imaj ve tutum algılarının davranışsal niyetlerine etkisini belirlemektir. Nicel araştırma deseni doğrultusunda veri toplama yöntemi olarak anket formu kullanılmıştır. Kolayda örneklem metodu kullanılarak 256 katılımcıdan veri toplanmıştır. Araştırma modelinin test edilmesi için SPSS.23 istatistik programında regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğine 3s turizm imajının 3s turizme karşı tutuma olumlu yönde etkisi tespit edilmiştir. Ayrıca 3s turizme karşı tutumun ziyaret etme niyeti ve tavsiye etme niyetine olumlu yönde etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır.