GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences
Yazarlar: Mehmet Oğuzhan İLBAN, Merve KARAKAŞ, Serkan TÜRKMEN
Konular:Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm
DOI:10.53353/atrss.949642
Anahtar Kelimeler:Konumlandırma,Türkiye’deki Yeni Trend Destinasyonlar
Özet: Bu çalışmanın amacı; Türk turizminde popülerliği gitgide artan turistik destinasyonların konumlandırma stratejilerinin belirlemektir. Özellikle sosyal medyanın gücüyle yeni çekim yerlerine yönelik turist tercihleri hızla artabilmektedir. Sosyal medya aracılığı ile en çok ön plana çıkan Türkiye’nin yükselen trend destinasyonlarından Çıldır Gölü, Salda Gölü, Seferihisar, Isparta-Kuyucak Köyü, Göbeklitepe, Bozcaada ve Ormanya-Hobbit Köyü’ne ait kurumsal web sayfaları içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda trend destinasyonların konumlandırılmasında kullanılan altı farklı konumlandırma stratejisi belirlenmiştir. Bu stratejiler; Rakip Konumlandırması, Kullanıcı Konumlandırması, Kategori Konumlandırması, Kullanım/Uygulama Konumlandırması, Özellik Konumlandırması, Yarar Konumlandırmasıdır.