GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences
Yazarlar: Uğurkan SAVAŞCI, Hacı Mehmet YILDIRIM
Konular:Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm
DOI:10.53353/atrss.887811
Anahtar Kelimeler:Destinasyon imajı,Algılanan risk,Davranışsal niyet,Bodrum
Özet: Destinasyonların daha fazla turist çekebilmesi için olumlu bir destinasyon imajına sahip olması ve algılanan risk düzeyinin düşük olması gerekmektedir. İmaj ve risk turistlerin seyahat öncesi algılarını etkilediği gibi seyahat sonrası algılarını etkilemekte ve turistlerin davranışsal niyetini belirlemektedir. Bu kapsamda çalışmada Bodrum destinasyonunu ziyaret eden yabancı turistlerin algıladıkları imaj ve riskin, davranışsal niyet üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Aynı zamanda destinasyon imajının, algılanan risk üzerindeki etkisi de belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada veriler, anket aracılığıyla Bodrum destinasyonunu ziyaret eden yabancı turistlerden toplanmıştır. Toplanan anketler içerisinden analize uygun olmayanlar çıkarılmış ve 463 anket üzerinden istatistiki analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre destinasyon imajının, algılanan risk üzerinde olumsuz ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu; destinasyon imajının, davranışsal niyet üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu; algılanan riskin ise davranışsal niyet üzerinde bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Araştırma kapsamında belirlenen üç araştırma hipotezinden; iki hipotez desteklenmiş, bir hipotez desteklenmemiştir.