Üniversite Araştırmaları Dergisi

Üniversite Araştırmaları Dergisi

Türkiye’de Lisansüstü Eğitim ve Lisansüstü Eğitime Felsefi Bir Bakış

Yazarlar: Durmuş Günay

Cilt 1 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 71 - 88

Konular:Sosyal

DOI:10.32329/uad.450965

Anahtar Kelimeler:Lisansüstü eğitim,Doktora,Araştırmacı,Türkiye’de lisansüstü eğitim,Yükseköğretim felsefesi

Özet: Küresel rekabette ülkemizin belirlenen hedeflerine ulaşabilmesi için araştırmacı insan kaynağının nicel olarak artması ve nitel olarak da geliştirilmesi gerekmektedir. Bunun içinde ülkemizde lisansüstü eğitimin geliştirilmesinin zorunluluğu ortadadır. Lisansüstü eğitim-öğretimin mahiyetinin kavranması, buna göre tasarlanması ve uygulanması hayati önemi haizdir. Bu kapsamda, bu çalışmada Türkiye’de lisansüstü eğitimin mevcut niceliksel durumu ve diğer gelişmiş ülkelere göre konumumuz ortaya konulacaktır. Lisansüstü eğitime ve sorunlarına felsefe penceresinden bakılmaya çalışılacaktır. Daha sonra, belirlenen mevcut lisansüstü eğitimin, özellikle doktora eğitiminin iyileştirilmesi için bazı öneriler sunulacaktır. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Türkiye’de Lisansüstü Eğitim ve Lisansüstü Eğitime Felsefi Bir Bakış}, volume={1}, number={2}, publisher={Üniversite Araştırmaları Dergisi}, author={Durmuş Günay}, year={2018}, pages={71–88} }
APA
KOPYALA
Durmuş Günay. (2018). Türkiye’de Lisansüstü Eğitim ve Lisansüstü Eğitime Felsefi Bir Bakış (Vol. 1, pp. 71–88). Vol. 1, pp. 71–88. Üniversite Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Durmuş Günay. Türkiye’de Lisansüstü Eğitim ve Lisansüstü Eğitime Felsefi Bir Bakış. no. 2, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 2018, pp. 71–88.