Üniversite Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Durmuş Günay
Konular:Sosyal
DOI:10.32329/uad.450965
Anahtar Kelimeler:Lisansüstü eğitim,Doktora,Araştırmacı,Türkiye’de lisansüstü eğitim,Yükseköğretim felsefesi
Özet: Küresel rekabette ülkemizin belirlenen hedeflerine ulaşabilmesi için araştırmacı insan kaynağının nicel olarak artması ve nitel olarak da geliştirilmesi gerekmektedir. Bunun içinde ülkemizde lisansüstü eğitimin geliştirilmesinin zorunluluğu ortadadır. Lisansüstü eğitim-öğretimin mahiyetinin kavranması, buna göre tasarlanması ve uygulanması hayati önemi haizdir. Bu kapsamda, bu çalışmada Türkiye’de lisansüstü eğitimin mevcut niceliksel durumu ve diğer gelişmiş ülkelere göre konumumuz ortaya konulacaktır. Lisansüstü eğitime ve sorunlarına felsefe penceresinden bakılmaya çalışılacaktır. Daha sonra, belirlenen mevcut lisansüstü eğitimin, özellikle doktora eğitiminin iyileştirilmesi için bazı öneriler sunulacaktır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.