Üniversite Araştırmaları Dergisi

Üniversite Araştırmaları Dergisi

Yükseköğretimde Mavi Okyanuslar

Yazarlar: Şafak GÜNDÜZ

Cilt 1 , Sayı 3 , 2018 , Sayfalar 116 - 120

Konular:Sosyal

DOI:10.32329/uad.483514

Anahtar Kelimeler:Higher education,Blue ocean strategy,Innovation,Value creation,Red ocean

Özet: The weariness of competitive business environment has made it one of the hot topics of recent business management literature to find ways to escape from the intense Red Ocean by creating a Blue Ocean where there is no competition. Rene and Mauborgne’s Blue Ocean Strategy (2004) provides a reasonable solution for this issue. Blue Ocean Strategy has been dealt not only in Business Administration but also in many. There are also many studies in Turkish literature on this concept. This study addresses the void in education area to enable the practitioners of higher education, which is subject to many innovations and changes to benefit from the strategy itself. The study aims to increase awareness toward Blue Ocean Strategy by demonstrating the best practices of the strategy in higher education. The study intends to generate insights for higher education academics, practitioners, managers and policy makers. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Yükseköğretimde Mavi Okyanuslar}, volume={1}, number={3}, publisher={Üniversite Araştırmaları Dergisi}, author={Şafak GÜNDÜZ}, year={2018}, pages={116–120} }
APA
KOPYALA
Şafak GÜNDÜZ. (2018). Yükseköğretimde Mavi Okyanuslar (Vol. 1, pp. 116–120). Vol. 1, pp. 116–120. Üniversite Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Şafak GÜNDÜZ. Yükseköğretimde Mavi Okyanuslar. no. 3, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 2018, pp. 116–20.