Üniversite Araştırmaları Dergisi

Üniversite Araştırmaları Dergisi

Türk Yükseköğreniminin Görünümü: Betimsel Bir Analiz

Yazarlar: Metin TOPRAK, Deniz KOLAT, Mehmet ŞENGÜL, Armağan ERDOĞAN

Cilt 2 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 113 - 130

Konular:Sosyal

DOI:10.32329/uad.601362

Anahtar Kelimeler:ISCED classification,Turkish higher education system,Turkish university system,European higher education area,Higher education policy

Özet: Basic features of Turkish higher education system in terms of quantitative indicators are vital for the human resources needed by economic sectors. The type and number of education program and the numbers of students and teaching staff are primary quantitative indicators. In addition, it is critical to make an x-ray of the higher education system in terms of quantitative and qualitative human resource projection based on economic sectors in the five-year development plans. In this study, Turkish higher education system is handled based on quantitative data within the framework of international standard classification of education (ISCED). Thus, it will be ensured that Turkish higher education system will enable international comparisons in terms of its basic features. Consequently, human resource planning based on the links between education classification (ISCED), occupational classification (ISCO) and economic activity classification (ISIC) would be useful both in terms of national policies and international reporting and comparisons; and starting point is classification of education in the higher education system.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Türk Yükseköğreniminin Görünümü: Betimsel Bir Analiz}, volume={2}, number={2}, publisher={Üniversite Araştırmaları Dergisi}, author={Metin TOPRAK,Deniz KOLAT,Mehmet ŞENGÜL,Armağan ERDOĞAN}, year={2019}, pages={113–130} }
APA
KOPYALA
Metin TOPRAK,Deniz KOLAT,Mehmet ŞENGÜL,Armağan ERDOĞAN. (2019). Türk Yükseköğreniminin Görünümü: Betimsel Bir Analiz (Vol. 2, pp. 113–130). Vol. 2, pp. 113–130. Üniversite Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Metin TOPRAK,Deniz KOLAT,Mehmet ŞENGÜL,Armağan ERDOĞAN. Türk Yükseköğreniminin Görünümü: Betimsel Bir Analiz. no. 2, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 2019, pp. 113–30.