Üniversite Araştırmaları Dergisi

Üniversite Araştırmaları Dergisi

Üniversite Sıralamalarında Metodoloji: Gerçekte Ölçülen Ne?

Yazarlar: Hasan OKUYUCU

Cilt 2 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 108 - 112

Konular:Sosyal

DOI:10.32329/uad.547779

Anahtar Kelimeler:Ranking,R&D,Quality,University

Özet: University ranking has been popularized recently. UK and USA based institutions have started to make ranking initially then became widespread globally. Even though there has been several institutions which make University ranking, data that are used for ranking is supplied by limited institutions like Web of Science, Scopus and Google Scholar. In this study, three ranking institutions are selected and their methodologies are examined. Proportions of criteria, the way of data collection and the final scoring are also examined. Measuring the quality of University’s three main functions that are R&D, education and the contribution to the society is also examined. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Üniversite Sıralamalarında Metodoloji: Gerçekte Ölçülen Ne?}, volume={2}, number={2}, publisher={Üniversite Araştırmaları Dergisi}, author={Hasan OKUYUCU}, year={2019}, pages={108–112} }
APA
KOPYALA
Hasan OKUYUCU. (2019). Üniversite Sıralamalarında Metodoloji: Gerçekte Ölçülen Ne? (Vol. 2, pp. 108–112). Vol. 2, pp. 108–112. Üniversite Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hasan OKUYUCU. Üniversite Sıralamalarında Metodoloji: Gerçekte Ölçülen Ne? no. 2, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 2019, pp. 108–12.