Üniversite Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Zuhal AKGÜN, Pınar HACIHASANOĞLU, Sena SAYDAM
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:DİJİTALLEŞME,GOOGLE CLASSROOM,UZAKTAN EĞİTİM,TEKNOLOJİ KABUL MODELİ
Özet: Bu çalışmada, dijitalleşme çağının her alanda etkinliğinin arttığı günümüzde, giderek önemli hale gelendijital uygulamalardanbirisi olan Google Classroom incelenmektedir. Özellikle eğitim, toplantı, konferans gibi çeşitli etkinliklerin dijitale taşınmasında etkin rol oynayan bu teknolojinin kullanıcıları tarafından benimsenme düzeyi önem kazanmaktadır. Araştırmada, pandemi nedeniyle uzaktan eğitim zorunluluğunun doğal sonuçlarından biri olarak kullanılmaya başlanan Google Classroom’ayönelik Yozgat Bozok Üniversitesi öğrencileri ve öğretim elemanlarının algıları belirlenmeye çalışılmaktadır. Bu amaçla geliştirilen ve Teknoloji Kabul Modeli çerçevesinde hazırlanan online anketlerden elde edilen veriler, istatistiki olarak analiz edilmiştir. Öğrenciler ve öğretim elemanlarından oluşan örneklem grupları ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre model bünyesinde araştırılan tüm hipotezler kabul edilmiştir. Teknoloji Kabul Modeli değişkenleri yanında algılanan haz faktörünün, Google Classroom kullanımında etkisinin anlamlı ve pozitif olduğu belirlenmiştir