Üniversite Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Sahure Gonca TELLİ, Samet AYDIN
Konular:Sosyal
DOI:10.32329/uad.878216
Anahtar Kelimeler:Pazarlama eğitimi,Dijital dönüşüm,Aktif öğrenme,Deneyimsel öğrenme
Özet: Bilgi Çağı’na geçişten en çok etkilenen alanlardan biri de eğitimdir. Üniversiteler ve fakülteler farklı ortamlarda paylaşılan ve hızla artan bilgi tüketimi nedeniyle buna uyum sağlamak zorundadır. Pazarlama eğitimi elbette bu gelişmelerden nasibini almaktadır. Bu çalışmada; çağın gerektirdiği bu yeni durumda pazarlama bilimi ve eğitiminin nasıl takip edileceğine dair betimsel bir çalışma yapılmıştır. Çalışma; eğitimdeki dijital gelişmeler ve dijitalleşmenin neden olduğu değişikliklerin pazarlama eğitimi üzerindeki etkilerine odaklanmaktadır. Ayrıca pazarlama eğitiminde zorunlu değişime uygun yeni yaklaşımlar, gerekçeler ve öneriler tartışılmaktadır. Bilgi Çağı’nda eğitim kurumları bu yeni durumlara ve yeni normlara uyum sağlamak zorundadır. Bu nedenle pazarlama eğitimine aktif, uyarlanabilir ve deneyimsel öğrenme gibi kavramların dâhil edilmesi gerektiği anlaşılmaktadır.