Üniversite Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Muhittin Hasan UNCULAR, Şahin KARASAR, Levent KAYA
Konular:Sosyal
DOI:10.32329/uad.884065
Anahtar Kelimeler:Havacılık tarihi,Pazarlama,Müşteri sadakati,Iletişim,Körfez ittifakı
Özet: Ticaret ve alış verişin insanlık tarihi kadar eski olduğunu söylemek mümkündür. Tarih boyunca insanlar temel ihtiyaçlarını karşılayabilmek için birbirlerinin sanat, zanaat ve üretiminden de faydalanmış ve bir ticaret kültürü var olmaya ve gelişmeye başlamıştır. Kurumlar ellerinde bulundurdukları mevcut müşterilere ilaveten müşteri portföylerini daha da artırmak için farklı programlar geliştirmişlerdir. Havacılık sektöründe de müşteri sadakati önemlidir. Ortak amaç ve hedefler doğrultusunda zamanla birbirlerinin merkezlerinden, mevcut müşteri-yolcu networkundan faydalanmak isteyen havayolları farklı ittifaklar oluşturmuştur. Dünya havacılığında üç büyük havayolları ittifakından bahsetmek mümkündür. Bunlar; 1) Oneworld 2) Skyteam 3) Star Alliance’dır. Körfez taşıyıcıları olarak bilinen Etihad, Emirates ve Qatar Havayollarının diğer üç büyük havayolu ittifakında olduğu gibi bir ittifak oluşturup bu çerçevede müşteri sadakat programları geliştirmeleri, “Körfez İttifakı” şeklinde bir havacılık ittifakı modeli önerisinin bu çalışma ile sunulması amaçlanmaktadır. Kalitatif analiz yöntemlerinden biri olan derinlemesine mülakat görüşmesi ile çalışma sonunda amaçlanan “Körfez İttifakı” model önerisine temel teşkil edecek şekilde veri elde edilmesi amaçlanmaktadır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.