Üniversite Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Gökçem BAHAR, Hasan OKAY OKAY
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Müzik öğretmenliği,Bireysel çalgı eğitimi,Viyola eğitimi,Karma yöntem
Özet: Müzik öğretmenliği programının önemli bir boyutu olarak çalgı eğitimi, daha derin tanınması ve çeşitli önerilerin de geliştirilmesi için birçok bilimsel araştırmanın konusunu oluşturmuştur. Bugüne kadar yapılan araştırmalar birçok açıdan konuyu ele alsa da, bireysel çalgı öğrencilerinin çalgı eğitimlerine dönük görüşlerinin nitel olarak değerlendirilmesine ilişkin araştırmaların sınırlı kaldığı söylenebilir. Çalgı eğitimi bir süreç olarak düşünüldüğünde, sürecin doğrudan etkisinde olan öğrenenlerin kendilerini değerlendirmelerine ilişkin verilerin alınması yeni değerlendirme olanakları doğurabilir. Çalgı eğitimi özelinde viyola eğitimi üzerine araştırmaların daha da sınırlı kaldığı bilinmektedir. Viyola öğrencilerinin çeşitli konularda görüşlerinin alındığı araştırmalar olmakla birlikte, viyola öğrencilerinin viyola eğitimlerine dönük geçmişe, şimdiye ve geleceğe dönük düşüncelerinin değerlendirilmesi anlamlı görünmektedir. Bu bağlamda araştırma müzik öğretmenliği programı viyola öğrencilerinin çalgı eğitimleri hakkındaki farkındalıklarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Programında eğitim alan 10 viyola öğrencisi ile yarı yapılandırma görüşme yapılarak, nitel analiz yöntemiyle elde edilen bulgular yorumlanmıştır.