Üniversite Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Hayal KÖKSAL
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Üniversitede toplam kalite yönetimi,Sınıfta kalite uygulamaları,Imece halkaları yöntemi,Uzaktan eğitim
Özet: Kalite toplumun tüm katmanları için gerekli. Sadece iş dünyasında değil, bireyden ve aileden başlayarak eğitimin tüm düzeylerinde, yerel ve kamu kuruluşlarında ve sivil toplumda da kaliteyi sürekli olarak iyileştirmek, gelişimin gerçekleşmesi için de son derece önemli. Ancak kalite felsefesiyle yetişen kuşakların, kuramdan uygulamaya geçerek geleceğin kalite dünyasına liderlik etmeleri mümkün olacaktır. Üniversite öğrencisinin bilgiyi nasıl elde edeceğini, onuüst düzeyde algılayıp nasıl çözümleyeceğini yani analiz ve sentez aşamalarını nasıl değerlendirip yaşam boyu geliştirerek kullanabileceğini öğrenmesi gerekiyor. Bunu yaparken ekip ruhunu özümsemesi, arkadaşlarıyla yaptığı ortak çalışmalarda sinerjiyi yakalaması ve işini kolaylaştıracak kalite araçlarını da verimli bir şekilde kullanması beklenen beceriler. Eğitimde Toplam Kalite felsefesi ve uygulamaları konusundaki çalışmalarım sonucunda tasarladığım, 1997 yılından bu yana İstanbul’da dört, Birleşik Krallık ’ta bir üniversitede başarıyla uygulanmakta olan “İmece Halkaları” yöntemi, 2005 yılında Dünya Bankası Türkiye Yaratıcı Kalkınma Fikirleri Yarışmasında ödül almış ve “Proje-Tabanlı Öğretim” için önerilen bir yöntem olmuştur. Sonuçta binlerce üniversite öğrencisinin ortaya koyduğu verimli projeler ve paylaşılan memnuniyet duygusu bu yöntemin tüm yükseköğretim camiası ile paylaşılması gerektiği düşüncesini yaratmıştır. Bu makalede, pandemi süresince uzaktan eğitime de kolayca uyumlanan bu yöntemin yükseköğretim kurumlarında yıllar içinde nasıl ve hangi ortamlarda kullanıldığı paylaşılacaktır.