Teknik Bilimler Dergisi
Yazarlar: Oğuz ÇOLAK, Hakan YÜKSEL, Cevher SUNGURAY, Ramazan GÜMÜŞ
Konular:Mühendislik
Anahtar Kelimeler:Yazılım,Microsoft KinectTM,Uzaktan Tarama,Yapılandırmacılık,Eğitim Platformu
Özet: Son yıllarda, eğitimde yer alan materyallerin teknolojiyle desteklenmesiyle öğrenmenin daha kalıcı ve etkin olduğu görülmektedir. Bilhassa uygulamaların yaparak gerçekleştirilmesi, öğrenme oranlarınıüst seviyeye çıkarmaktadır. Bu teknolojik destekli materyaller arasında uzaktan kontrollü insan-makine arayüz kontrollü Microsoft KinectTM sensörü (Kinect) de yerini almıştır. Kinect, kullanıcısına temassız bir uygulama ortamı sunmaktadır. Bu çalışmada, Kinect ile geliştirilen özgün yazılımlı bir eğitim platformuyla, öğrencilerin daha aktif bir öğrenme ortamında bulunmaları ve ders esnasında öğrenci - öğretmen iş birliğinin artırılması hedeflenmektedir.