Teknik Bilimler Dergisi
Yazarlar: Yunus Emre KARABULUT, Ecir Uğur KÜÇÜKSİLLE
Konular:Mühendislik
Anahtar Kelimeler:Twitter etiket analizi,Etiket analizi,Sosyal medya analizi
Özet: Bu çalışmada geliştirilen uygulama yardımı ile Twitter üzerinde kullanıcıların tweet metinlerinde kullandığı etiketler (#hashtag) üzerinden analiz gerçekleştirilebilmektedir. Bu analiz yardımı ile meydana gelen toplumsal bir hareketin ve kampanyanın detaylarına ulaşılabilmektedir. Oluşan kampanya ile ilgili atılan tweet sayısı, tweet atan gerçek kişi sayısı, kampanyanın başladığı zaman dilimi, kampanyayı ilk başlatan kullanıcı ve tweet, etkileşim sayısı, atılan tweeetler üzerinden duygu analizi ve tweet atan kullanıcılar üzerinden cinsiyet analizi yapılabilmektedir. Bir kampanya için atılan tweetler içindeçok kullanılan diğer etiket ve anahtar kelimeler çıkarılabilmektedir. Ayrıca atılan tweetler içinde kullanılan bağlantılar (url) üzerinde bir analiz yapılarakçok yönlendirme alan sayfa detayına da ulaşılabilmektedir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.