Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

Tüketicilerin Arı Ürünleri Tercihlerinde Marka Algısı Ölçeğinin Tespiti ( GümüşhaneBayburt Örneklemi)

Yazarlar: Kurtuluş MERDAN

Cilt 2 , Sayı 11 , 2018 , Sayfalar 45 - 62

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Marka Algısı,Arı,Tüketici Tercihleri,Bal

Özet: Günümüz rekabet ortamı içerisinde ürün çeşitlerinin artmasına bağlı olarak tüketicilerin tercihleri de sürekli değişmekte, ürün tercihleri daha çok markalı ürünlere yönelik gerçekleşmektedir. Tüketiciler istek ve beklentileri doğrultusunda ürün tercihinde bulunmakta, tüketicilerin satın alma kararlarında demografik, psikolojik, sosyolojik vb. faktörler etkili olmaktadır. Tüketicilerin satın alma davranışlarında ürünün özelliklerinin yanı sıra hedef kitlenin özellikleri de belirleyici ve etkileyici bir rol üstlenmektedir. İşletmelerin hedef kitlesini belirlemesi ve buna yönelik stratejiler geliştirmesi, tüketicilerin çeşitli markalar arasından birini tercih etmesine bağlıdır. Hedef kitlenin mesajının doğru şekilde iletilmesi yoluyla markaya bağlılık yaratmak, marka imajını geliştirmek işletmelerin temel amacı haline gelmiştir.  Bu araştırmada arı ürünleri tercihinde marka algısını etkileyen faktörlere yönelik 384 tüketiciyi kapsayan Gümüşhane-Bayburt ekseninde bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama tekniği olarak anket yönteminden faydalanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, tüketicilerin arı ürünleri tercihinde markaya önem verdiğini ortaya koymaktadır. Sonuç olarak; bu araştırmada, güven sorununda, ürünlerin fiyatlarında, tanıdık bildik yerlerin tercih edilmesinde, promosyon ve kampanyalarda tüketicilerin kararsız bir tutum izledikleri, diğer taraftan bal ve bal ürünlerini satın alırken TV reklamlarının etkisine,  balın kalitesine, bal hakkında yeterli bilgi sahibi olmaya ve balın marketlerden satın alınmasına yönelik katılımın düşük olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Tüketicilerin Arı Ürünleri Tercihlerinde Marka Algısı Ölçeğinin Tespiti ( GümüşhaneBayburt Örneklemi)}, volume={2}, number={45–62}, publisher={Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Kurtuluş MERDAN}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Kurtuluş MERDAN. (2018). Tüketicilerin Arı Ürünleri Tercihlerinde Marka Algısı Ölçeğinin Tespiti ( GümüşhaneBayburt Örneklemi) (Vol. 2). Vol. 2. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Kurtuluş MERDAN. Tüketicilerin Arı Ürünleri Tercihlerinde Marka Algısı Ölçeğinin Tespiti ( GümüşhaneBayburt Örneklemi). no. 45–62, Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2018.