Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

İletişimde Yeni Bir Kavram: Medya Psikolojisi

Yazarlar: Cihan OĞUZ

Cilt 2 , Sayı 12 , 2018 , Sayfalar 87 - 108

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Medya,Algı yönetimi,Manipülasyon,Trollük,Demokrasi

Özet: Medyada, haber merkezlerinin çeşitli birimlerinde çalışan elemanların görevleri sırasında karşılaştığı planlı ya da plansız durumlar ile seyirci/okur karşısındaki tutumları, ilginç ve kayda değer bir psikolojik sürece işaret etmektedir. Bu süreçte, özellikle televizyonlarda yapılan haberler, bir yandan spiker, muhabir, kameraman, kurgucu, editör, haber müdürü ve genel yayın yönetmeni tarafından tasarlanarak veya dizayn edilerek seyirciye aktarılırken, bir yandan da canlı yayınlarda ve son dakika haberlerinde bu kez de ani gelişen olayların veya haberlerin o psikolojik süreçten geçtiğine tanık oluyoruz.  Bu sürecin gazetecilik ve medya açısından irdelenmesi, tartışılması ve belli kodlarla tanımlanması, medyanın bugünkü konumunun daha “şeffaf” şekilde görülmesine vesile olacaktır. İşte “Medya Psikolojisi” olarak adlandırabileceğimiz bu kavram, dördüncü kuvvet olarak her dönem varlığını koruyan medyanın psikolojik gücünü ve kendi içinde taşıdığı psikolojik anlamları ve süreçleri içermektedir.    Kuşkusuz bu yeni kavramı kuşatan ve destekleyen belli başlı kavramlar da söz konusudur: Medya okuryazarlığı, algı yönetimi ve manipülasyon gibi. Ancak bu üç kavram, medya psikolojisinin boyutları içinde sadece birer basamaktır. Medya psikolojisi, bunların hepsinin üzerinde, haberi doğrudan oluşturanlar ile seyirci/okur arasındaki korelasyonu sağlayan görünmez sürece verilen addır.  Bu derleme makale, yeni bir kavram olan ve 2016-2017 akademik yılında ilk kez ders olarak da müfredata giren medya psikolojisinin, irdelenen kimi haber, yorum ve başlıklar yoluyla tanımlanmasını amaçlamaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={İletişimde Yeni Bir Kavram: Medya Psikolojisi}, volume={2}, number={87–108}, publisher={Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Cihan OĞUZ}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Cihan OĞUZ. (2018). İletişimde Yeni Bir Kavram: Medya Psikolojisi (Vol. 2). Vol. 2. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Cihan OĞUZ. İletişimde Yeni Bir Kavram: Medya Psikolojisi. no. 87–108, Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2018.