Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

Yaygın Ve Yetişkin Din Eğitimi Kurumu Olarak Kur’an Kursları Ve Dindarlık (Bilecik Örneği)

Yazarlar: Emre YILMAZ

Cilt 2 , Sayı 12 , 2018 , Sayfalar 65 - 86

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Kur’an Kursları,Dindarlık,Dindarlık Ölçeği,Dindarlık boyutları

Özet: Bu araştırma Kur’an Kurslarında öğrenim gören yetişkin bayan öğrencilerin bu kurslarda aldıkları Kur’an ve dini bilgiler eğitiminin öğrencilerin dindarlık düzeylerine etkisini ortaya koymak amacıyla yapılan bir alan araştırmasıdır.  Saha araştırması şeklinde yürütülen çalışmada Survey metodu kullanılmış ve araştırmaya katılanların dindarlık düzeyini ölçmek için Dindarlık Ölçeği kullanılarak Kur’an kurslarının öğrencilerin dindarlık düzeylerine etkisi incelenmiştir.  Araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Bilecik İl Müftülüğüne bağlı olarak eğitim faaliyetlerini yürüten 30 Kız Kur’an Kursu (53 sınıf) ve bu kurslarda öğrenim gören 800 yetişkin bayan oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizinde SPSS v20.0 (Statiscal Package for Social Sciences) paket programı kullanılmış, verilerin çözümlenmesinde ise frekans analizi, aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde gibi betimsel istatistiklerden faydalanılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda Kur’an Kursu öğrencilerinin kursa başlamadan önceki durumları ile kursta eğitim aldıktan sonraki durum arasında değişim/farklılık meydana geldiği; öğrencilerin dindarlık, dindarlık alt boyutları ve öznel dindarlık algı düzeylerinin ikinci ölçümde ilk ölçüme göre önemli ve belirgin düzeyde artış gösterdiği, Kur’an Kursu öğrencilerinin ilk ve ikinci ölçümde dindarlık boyutlarındaki puan ortalamaları bakımındanyüksek ortalamanın Dindarlık Ölçeği alt boyutlarından İnanç boyutunda olduğu, daha sonra bunu diğer boyutların takip ettiği,düşük puan ortalamasının ise İbadet boyutuna ait olduğu tespit edilmiştir.  Özetle, Kur’an Kurslarında verilen eğitimin bu kurslarda öğrenim gören yetişkin bayanların dini inanç ve ibadetlerine, dini algılayış ve yaşayışlarına olumlu yönde katkı sağladığı ve öğrencilerin dindarlık düzeylerinin artış gösterdiği tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Yaygın Ve Yetişkin Din Eğitimi Kurumu Olarak Kur’an Kursları Ve Dindarlık (Bilecik Örneği)}, volume={2}, number={65–86}, publisher={Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Emre YILMAZ}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Emre YILMAZ. (2018). Yaygın Ve Yetişkin Din Eğitimi Kurumu Olarak Kur’an Kursları Ve Dindarlık (Bilecik Örneği) (Vol. 2). Vol. 2. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Emre YILMAZ. Yaygın Ve Yetişkin Din Eğitimi Kurumu Olarak Kur’an Kursları Ve Dindarlık (Bilecik Örneği). no. 65–86, Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2018.