Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

Avustralya İle Yeni Zelanda’da Vatandaşlık Eğitimi: Karşılaştırmalı Bir İnceleme

Yazarlar: Seyfettin ARSLAN

Cilt 2 , Sayı 12 , 2018 , Sayfalar 1 - 27

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Vatandaşlık eğitimi,Farklılık,Göç

Özet: Avustralya ve Yeni Zelanda Coğrafi Keşifler sonucunda Avrupa’nın keşfettiği önemli ülkelerdir. Keşifler sonrasında iki ülkenin toprakları yoğun bir şekilde Avrupalı nüfusla dolmaya başladı. Günümüze gelindiğinde iki ülke de aldığı bu göçler sonucunda farklı ırk, dil ve kültüre sahip topluluklara sahip olmuştur. Bu farklılıkları ortak bir gelecek etrafında birleştirmek için vatandaşlık eğitimi gelişmiş bu tip ülkelerde önemli bir işlev görmektedir. Bu araştırmanın amacı ise, siyasi, sosyal ve kültürel anlamda benzer özellikler taşıyan iki ülkenin “vatandaşlık eğitimini” karşılaştırarak değerlendirmektir. Araştırma Literatür incelemesi (derleme) modeliyle ele alınmıştır. Belirlenen yöntemle ülkelerin eğitim politikaları ve bu politikalar çerçevesinde tasarlanan vatandaşlık müfredatları incelenmiştir. Ortaya çıkan bulgular analiz edilerek iki ülkenin vatandaşlık eğitimlerinin benzer ve farklı noktaları belirlenmiştir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Avustralya İle Yeni Zelanda’da Vatandaşlık Eğitimi: Karşılaştırmalı Bir İnceleme}, volume={2}, number={1–27}, publisher={Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Seyfettin ARSLAN}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Seyfettin ARSLAN. (2018). Avustralya İle Yeni Zelanda’da Vatandaşlık Eğitimi: Karşılaştırmalı Bir İnceleme (Vol. 2). Vol. 2. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Seyfettin ARSLAN. Avustralya İle Yeni Zelanda’da Vatandaşlık Eğitimi: Karşılaştırmalı Bir İnceleme. no. 1–27, Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2018.