Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

1924’ten Günümüze Cumhuriyetin Temel Değerlerinin Aktarılması Konusunda Tarih, Coğrafya, Felsefe, Sosyoloji ve Edebiyat Programlarının Eleştirel Olarak Değerlendirilmesi

Yazarlar: Seyfettin ARSLAN

Cilt 2 , Sayı 13 , 2018 , Sayfalar 1 - 34

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Milli değerler,Eleştirel değerlendirme,Ulus-devlet

Özet: Her bir eğitim sistemi içinden çıktığı ülkenin milli politikalarını ve bu politikalar çerçevesinde oluşan siyasi ve toplumsal değerleri taşımaktadır. Başka bir değişle modern toplumlar eğitim sistemlerini kendi varoluşsal temellerini sağlamlaştırmak için kullanırlar. Bu çerçevede modern zamanlarda oluşturulan eğitim sistemleri yine modernizmin dayattığı ulus-devlet temelli bir değerler örgüsü dayatmaktadır. 1920’lerden itibaren ulus-devlet anlayışını benimseyen Türkiye Cumhuriyeti de kendi ulus-devlet değerlerini ancak eğitim sistemi içinde yapacağınıbaşından kabul etmiştir. Bu nedenle Cumhuriyetin temel değerleri olan belli konuların belli dersler aracılığıyla bireye/topluma kazandırılması hedeflenmiştir. Tarih, Coğrafya, Felsefe, Sosyoloji ve Edebiyat bu derslerin başlıcalarıdır. Günümüze kadar bu derslerin adları ders programlarında farklı olsa da içerik olarak benzer değerleri paylaşmışlardır. Araştırma kuramsal bir çalışma niteliğindedir. Bu çerçevede 1924’ten günümüze birçok ders kitabı, ders programı/müfredat vb. kaynaklar taranmıştır. Elde edilen veriler tasnif edilip değerlendirilmiştir. Programlarda ele alınan Cumhuriyet değerlerinin günümüze doğru anlamlı bir değişim geçirmediği; klasik ulus-devlet anlayışının ürünleri olduğu görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={1924’ten Günümüze Cumhuriyetin Temel Değerlerinin Aktarılması Konusunda Tarih, Coğrafya, Felsefe, Sosyoloji ve Edebiyat Programlarının Eleştirel Olarak Değerlendirilmesi}, volume={2}, number={1–34}, publisher={Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Seyfettin ARSLAN}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Seyfettin ARSLAN. (2018). 1924’ten Günümüze Cumhuriyetin Temel Değerlerinin Aktarılması Konusunda Tarih, Coğrafya, Felsefe, Sosyoloji ve Edebiyat Programlarının Eleştirel Olarak Değerlendirilmesi (Vol. 2). Vol. 2. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Seyfettin ARSLAN. 1924’ten Günümüze Cumhuriyetin Temel Değerlerinin Aktarılması Konusunda Tarih, Coğrafya, Felsefe, Sosyoloji ve Edebiyat Programlarının Eleştirel Olarak Değerlendirilmesi. no. 1–34, Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2018.