Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
Yazarlar: Mehmet ŞEREN, Zeynel Ersin ÖZCAN
Konular:-
Anahtar Kelimeler:İş doyumu,Köy öğretmeni
Özet: Bu araştırmada 2012 ve 2018 yıllarında uygulanan İş Doyumu Ölçeğine göre, görev yerlerine ulaşmak için farklı uzaklıktaki okullara gidiş-geliş yapan öğretmenlerin iş doyumu düzeylerindeki değişim yıllara bağlı olarak incelenmiş, iş doyumu düzeyleri kıdem ve gidilen mesafe değişkenleri açısından ele alınmıştır. Araştırmada tarama modeli ve örneklem seçim yöntemi olarak küme örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın evrenini 2012-2013 / 2018-2019 eğitim-öğretim yıllarında Niğde ili merkez ilçe ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada J. Spector (1994) tarafından geliştirilen İş Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Güvenilirlik alpha katsayısı =.82 olarak tespit edilmiştir. Sonuçlar değerlendirildiğinde, 2012 yılı verileri için öğretmenlerin gidiş-geliş yaptıkları mesafe açısından iş doyumu puanları anlamlı farklılık arz etmektedir. Oluşan farkların 2018 yılına gelindiğinde ortadan kalktığı görülmektedir. Yıllara göre, iş doyumu genel puanları arasında ise istatistiksel olarak fark bulunmamaktadır. Başka bir deyişle, altı yıl arayla tekrarlanan bu çalışmada öğretmenlerin iş doyumu düzeylerinin değişmediği sonucuna ulaşılmıştır.