International Journal of Agricultural and Natural Sciences

International Journal of Agricultural and Natural Sciences

Organik Yaş Meyve ve Sebzelerin Doğrudan Pazarlanmasında Tüketici Memnuniyeti

Yazarlar: Süleyman KARAMAN, Damla ÖZSAYIN, Hasan KARAHAN

Cilt 6 , Sayı 1 , 2013 , Sayfalar 83-87

Konular:

Anahtar Kelimeler:Organik ürün,Doğrudan pazarlama,Tüketici memnuniyeti

Özet: Tüketici memnuniyeti, işletmelerin üzerinde durduğu önemli kavramlardan birisidir. Bu nedenle üreticiler, sattıkları ürünler karşısında tüketicilerin memnuniyet dereceleri hakkında bilgi sahibi olmak isterler. Bu çalışmada, Bilecik ili Pazaryeri ilçesine bağlı Kınık köyünde faaliyet gösteren Organik Tarım Çiftliğine üye ve doğrudan pazarlama (abone) sistemi yoluyla organik yaş meyve ve sebze satın almayı tercih eden tüketicilerin, bu sistem ile ilgili beklenti ve memnuniyetleri araştırılmıştır. Bu amaca ulaşmak için 110 tüketiciye anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Tüketicilerin memnuniyet derecelerinin belirlenmesinde 5’li likert ölçeğinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak, tüketicilerin %52,8’inin organik yaş meyve ve sebzeleri sağlıklarına özen gösterdikleri için bu ürünleri tercih ettikleri, geliri 2000 TL ve üstü olan tüketicilerin %47,3’nün bu ürünlerin fiyatlarını pahalı buldukları, tüketicilerin tat, besin değeri ve ürün kalitesi bakımından da bu ürünlerden çok memnun oldukları belirlenmiştir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2013, title={Organik Yaş Meyve ve Sebzelerin Doğrudan Pazarlanmasında Tüketici Memnuniyeti}, volume={6}, number={83–87}, publisher={International Journal of Agricultural and Natural Sciences}, author={Süleyman KARAMAN, Damla ÖZSAYIN, Hasan KARAHAN}, year={2013} }
APA
KOPYALA
Süleyman KARAMAN, Damla ÖZSAYIN, Hasan KARAHAN. (2013). Organik Yaş Meyve ve Sebzelerin Doğrudan Pazarlanmasında Tüketici Memnuniyeti (Vol. 6). Vol. 6. International Journal of Agricultural and Natural Sciences.
MLA
KOPYALA
Süleyman KARAMAN, Damla ÖZSAYIN, Hasan KARAHAN. Organik Yaş Meyve ve Sebzelerin Doğrudan Pazarlanmasında Tüketici Memnuniyeti. no. 83–87, International Journal of Agricultural and Natural Sciences, 2013.