Talim

Talim

Qur’anic Worldview and the Natural Sciences: An Ūlū Al-Albāb Integration Framework for Islamic Secondary Schools

Yazarlar: Nur Jannah HASSAN

Cilt 2 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 23 - 52

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Tavhid,Kur’ani dünya görüşü,Uyum,Doğa bilimleri,Batılı modern bilimi,Ulül-elbâb,Kalp

Özet: İslam ümmeti için eğitimde uyum entegrasyon meselesi sömürge sonrası dönemden beri önemli sorun olmuştur çünkü bu dönemde yaşanan olaylar, Müslümanlara ikili bir eğitim mirası bırakmıştır. Bu ikili eğitim türü kişide, ailede, toplumda ve çevrede uyumsuzluklara yol açmıştır. Bunun yanında postmodern yönelimler, çözüm olarak geleneksel olmayan alternatifler noktasında fırsatlar yaratmaktadır. Bu makale, Kur’ani dünya görüşü ile doğa bilimlerini bütünleştirmenin başlıca gerekçelerini ortaya koymaktadır. Kur’ani dünya görüşünün temel unsurlarının doğaya yönelik çalışmalarla ilişkisine temas eden makale, özellikle Allah’ın iki kitabının Kur’an ve Kâinat Kitabı “okunması” kavramı yanında, insanlığın kendisi, kainat ve Allah ile olan ilişkisine yoğunlaşmaktadır. Bu makalede kısaca, doğa bilimlerinin mevcut zeminini oluşturan çağdaş dünya görüşleri, bunların yol açtığı günümüz dünyasının çevre ve insani krizleri ve bu krizler karşısında uzmanların tepkileri tartışılmaktadır. Makale, doğa bilimleri incelemesi noktasında Gazali’nin, Kur’an’ın kalp ve ulül-elbâb kavramlarına dayalı şekilde geliştirdiği söylem ve uyum yönteminden hareketle oluşturulmuş bir entegre model önermektedir. Bu entegre model, doğa bilimlerinin bazı yönlerinin Kur’ani dünya görüşüyle organik biçimde aşılanmış, ihtiyatlı ama bütüncül bir yeniden yerleştirilmiş, yorumlanmış ve uyumlanmış İslami eğitimin ortaöğretim aşamasında uygulanmasına yöneliktir. Bu tür bir uyumlulaştırmanın, uzun vadede Müslüman bireyin ve ümmetin içinde anlaşmazlıkları ve uyumsuzlukları giderebileceğine, bunun yanında genel olarak insanlık ve onun meskûn olduğu çevre için de sürdürülebilir bir iyiliği ortaya koyacağına inanılmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Qur’anic Worldview and the Natural Sciences: An Ūlū Al-Albāb Integration Framework for Islamic Secondary Schools}, volume={2}, number={23–52}, publisher={Talim}, author={Nur Jannah HASSAN}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Nur Jannah HASSAN. (2018). Qur’anic Worldview and the Natural Sciences: An Ūlū Al-Albāb Integration Framework for Islamic Secondary Schools (Vol. 2). Vol. 2. Talim.
MLA
KOPYALA
Nur Jannah HASSAN. Qur’anic Worldview and the Natural Sciences: An Ūlū Al-Albāb Integration Framework for Islamic Secondary Schools. no. 23–52, Talim, 2018.