Talim

Talim

Cihad Kavramının Çağdaş Yaklaşımlarının Algılanma ve Yorumlanma Sorunları

Yazarlar: Abdulhakim ALLAHDAD

Cilt 3 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 7 - 30

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Cihad ,İslam Hukuku ,Savaş ,İndirgemeci Yaklaşım ,Radikal Yaklaşım ,Savunma Yaklaşımı ,İslamofobik Yaklaşım

Özet: Son yıllarda, İslami disiplinlerde ve özellikle İslam hukukunda temel bir kavram olan cihad kavramı, dünya genelindeçok tartışılan ve konuşulan terimlerden biri haline dönüşmüştür. Cihad kavramı, İslam tarihi boyunca dini, ilmi, askeri ve politik alanlarda canlılığını her zaman korumuştur ancak 11 Eylül olayından sonra dünya genelinde birçok düşünce kuruluşu, üniversite, akademik kurum, siyasi ve askeri kuruluşlar tarafından cihat kavramı üzerinde muazzam ve dikkatçekici çalışmalar yapılmıştır. Yapılan bu çalışmalarda cihad kavramı farklı şekillerde anlaşılmış, analiz edilmiş, kullanılmış; öyle ki ana anlamından uzak bir şekilde tanımlanmış ve yorumlanmıştır. Dolayısıyla bu çalışma, bu çağdaş yorumlamaları ve yaklaşımları tetkik etmeye çalışmıştır. Son yılların yorumları göz önüne alındığında, dört yaklaşımın yaygın olduğu görülmektedir: indirgemeci, radikal, savunmacı ve İslamofobik yaklaşım. Bu bağlamda, bu çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır: ilk bölüm, cihad kavramının İslam’ın temel kaynaklarında Kur’an ve Sünnet ve İslami disiplinlerinde kullanımı ele almaktadır. Geri kalan dört bölümde indirgemeci, radikal, savunmacı ve İslamofobik yaklaşımların ana argümanlarına, söylemlerine ve kanıtlarına sırasıyla ve ayrıntılı olarak değinilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Cihad Kavramının Çağdaş Yaklaşımlarının Algılanma ve Yorumlanma Sorunları}, volume={3}, number={7–30}, publisher={Talim}, author={Abdulhakim ALLAHDAD}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Abdulhakim ALLAHDAD. (2019). Cihad Kavramının Çağdaş Yaklaşımlarının Algılanma ve Yorumlanma Sorunları (Vol. 3). Vol. 3. Talim.
MLA
KOPYALA
Abdulhakim ALLAHDAD. Cihad Kavramının Çağdaş Yaklaşımlarının Algılanma ve Yorumlanma Sorunları. no. 7–30, Talim, 2019.