Talim

Talim

İmam Hatip Lisesi Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri İle Okul Müdürlerinin Liderlik Stilleri Arasındaki İlişki

Yazarlar: ["Hatice TUNCER UÇAR", "Mustafa KÖYLÜ"]

Cilt - , Sayı Cilt: 6 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Liderlik Stilleri,Örgütsel Bağlılık,İmam Hatip Lisesi,Dönüşümcü Liderlik,Okul Müdürü,Din Eğitimi

Özet: Liderlik sosyal hayatın pek çok alanında olduğu gibi eğitim kurumları için de önemli bir olgu haline gelmiştir. Modern zamanların getirdiği hızlı değişim, okula yönelik beklentilerin artmasına ve okulun öğrencilerin sosyal ve akademik başarısındaki yerinin sorgulanmasına neden olmuştur. Bu yeni yaklaşıma göre okul müdürlerinin, mevzuatı uygulayan bir yönetici olmasından ziyade, okul gelişimi için çaba sarf eden liderler olması beklenmektedir. Diğer taraftan iş görenlerin örgütün hedeflerini ve değerlerini benimseme, bunlara yönelik güçlü bir inanç duyma ve çaba sarf etme olarak tanımlanan örgütsel bağlılık kavramı da, eğitim kurumları için oldukça önemli bir konu haline gelmiştir. Bu araştırmada İmam-Hatip Liselerinde görev yapan okul müdürlerinin algılanan liderlik stilleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden “ilişkisel tarama modeli” tercih edilmiştir. Araştırmanın örneklemini, evrenden tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilen 445 İmam-Hatip Lisesi öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin toplanması amacıyla Demografik Özellikler Bilgi Formu, Okul Müdürleri Liderlik Stili Ölçeği ve Örgütsel Bağlılık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin algıladıkları liderlik stilleri puan ortalamaları arasında en yüksek puan “dönüşümcü liderlik” stilinde görülmüştür (x̄: 3,76). Örgütsel bağlılıkta en yüksek puan ortalaması ise x̄: 3,9 puan ile duygusal bağlılık boyutunda bulunmuştur. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ile dönüşümcü liderlik stili algıları arasında p<0,001 anlamlılık düzeyinde, pozitif yönlü ve orta düzey bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yapmış olduğumuz çoklu regresyon analizi sonucunda, liderlik stillerinin, öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğuna yönelik kurmuş olduğumuz model doğrulanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA