Talim

Talim

Z Kuşağının Dindarlık Eğilimleri

Yazarlar: Sena GÖKÇE, İshak TEKİN

Cilt 5 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 182 - 205

Konular:Din Bilimi

Anahtar Kelimeler:Religion,Religiosity,Generation,Generation Z,Generation Theory

Özet: Bu çalışma Kuşak Teorisi merkezinde Z kuşağının dindarlık eğilimlerini ortaya koymayı amaçlamaktır. Bu amaç doğrultusunda; çalışmada Türkiye’nin farklı şehirlerinde, farklı sosyo-ekonomik düzeye sahip Z kuşağından kişilerle görüşmeler yapılmış ve sahip oldukları dini eğilimler analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında, doküman analizi ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniklerinden yararlanılmıştır. Çalışma grubunun oluşturulmasında ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tercih edilmiştir. Araştırmada; katılımcıların dinin daha çok dışsal anlamlarına önem verdikleri, dini belli birkaç boyutu ile sınırlı olarak anladıkları, dini daha çok kendilerine fayda sağlayan, ayrıcalık tanıyan veya kendilerini iyi hissetmelerini sağlayan bir sebep olarak anlamlandırdıkları, dinin ibadet boyutunun yanında etki, bilgi, ahlak gibi boyutlarına ilişkin göndermeler yaptığı, katılımcıların hayatında dinin etkilerinin daha az görüldüğü, katılımcıların ibadethaneye gitme sıklığının az olduğu ve düzenli bir ibadethane rutinlerinin olmadığı, toplu dini ibadetlere katılmayı tercih etmedikleri, kendilerini dindar olarak görmedikleri, ibadetler sonrası olumlu duygular hissettikleri, dini bilgi edinmeyi önemsedikleri, daha çok internet üzerinden araştırma yaptıkları ve arkadaş seçimlerinde dinin etkisinin olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Z Kuşağının Dindarlık Eğilimleri}, volume={5}, number={182–205}, publisher={Talim}, author={Sena GÖKÇE,İshak TEKİN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Sena GÖKÇE,İshak TEKİN. (2021). Z Kuşağının Dindarlık Eğilimleri (Vol. 5). Vol. 5. Talim.
MLA
KOPYALA
Sena GÖKÇE,İshak TEKİN. Z Kuşağının Dindarlık Eğilimleri. no. 182–205, Talim, 2021.