Talim

Talim

Okul Öncesi Eğitim Programında Bulunan Eğitim Planlarının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi

Yazarlar: Dilruba SAYGIN, Duygu YALMAN POLATLAR

Cilt 4 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 71 - 101

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:2013 Okul Öncesi Eğitim Programı,Eğitim planı,Okul öncesi öğretmeni

Özet: Bu araştırmada 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının sunduğu özelliklerine göre etkinlik planlarının içeriği, hazırlanışı ve uygulanışının öğretmenlerin değerlendirmelerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden “Olgubilim (fenomenoloji)” deseni kullanılmıştır. İstanbul’ un Fatih, Merter, Bakırköy ilçelerinden toplam 8 anaokulundan 12 okul öncesi öğretmeni çalışma grubunu oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle toplanan veriler, betimsel ve içerik analiz yaklaşımları ile yorumlanmıştır. Araştırmada “Planlama Süreci”, “Okul Yönetiminin Tutumu”, “Değerlendirme”, “Programların Kıyaslanması” konulu 4 ana tema incelendiğinde, öğretmenlerin bazılarında 2006 Okul Öncesi Eğitim Programının etkisinden çıkılmadığı, hazır plan kullanıldığı, okul yönetiminin eğitim planlarını incelemeden imzaladığı ve eğitim planında yer alan değerlendirme kısımlarının yapılmadığı incelenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Okul Öncesi Eğitim Programında Bulunan Eğitim Planlarının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi}, volume={4}, number={71–101}, publisher={Talim}, author={Dilruba SAYGIN,Duygu YALMAN POLATLAR}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Dilruba SAYGIN,Duygu YALMAN POLATLAR. (2020). Okul Öncesi Eğitim Programında Bulunan Eğitim Planlarının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi (Vol. 4). Vol. 4. Talim.
MLA
KOPYALA
Dilruba SAYGIN,Duygu YALMAN POLATLAR. Okul Öncesi Eğitim Programında Bulunan Eğitim Planlarının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi. no. 71–101, Talim, 2020.