Talim

Talim

Türkiye’nin Eğitimde Modernleşme Süreci Aralığından Bozkırdaki Çekirdek Romanına Bakış: Köy Enstitüleri

Yazarlar: Akın TEK, Süleyman DULKAR

Cilt 4 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 45 - 54

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Eğitim Psikolojisi

Anahtar Kelimeler:Kemal Tahir,Bozkırdaki Çekirdek,Eğitim,Tanzimat,Cumhuriyet,Modernleşme,Eğitim Felsefesi,Köy,Köy Enstitüleri

Özet: Eğitim, insanların karşısına hayatta her an çıkan ve dikkate alınması gereken önemli bir meseledir. Özellikle rönesans ve reform süreçleriyle farklı boyutlara ve şekillere bürünmeye başlayan eğitim sürecimiz, günümüzde devam eden sancılar arasındadır. Özellike II. Abdülhamit sonrası modern okulların temellerinin atılmasıyla günümüz modern eğitim sistemine adım atılmış oldu. Bu çalışmada, temelleri atılan bu modern okulların Cumhuriyet Dönemi'nde ilklerinden olan Köy Enstitüleri, Bozkırdaki Çekirdek romanıyla incelenmiştir. Tanzimat'tan Cumhuriyet'e modernleşme sürecinin aktarılmasının ardından Köy Enstitüleri amaç, süreç ve nitelik bağmanında değerlendirilmiştir. Son olarak ise yazarın Köy Enstitülerine karşı eğitim felsefesi yönünden eleştirel bakışı, romandan örneklerle özellikle Şefik Ertem karakteri gözüyle ele alınmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Türkiye’nin Eğitimde Modernleşme Süreci Aralığından Bozkırdaki Çekirdek Romanına Bakış: Köy Enstitüleri}, volume={4}, number={45–54}, publisher={Talim}, author={Akın TEK,Süleyman DULKAR}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Akın TEK,Süleyman DULKAR. (2020). Türkiye’nin Eğitimde Modernleşme Süreci Aralığından Bozkırdaki Çekirdek Romanına Bakış: Köy Enstitüleri (Vol. 4). Vol. 4. Talim.
MLA
KOPYALA
Akın TEK,Süleyman DULKAR. Türkiye’nin Eğitimde Modernleşme Süreci Aralığından Bozkırdaki Çekirdek Romanına Bakış: Köy Enstitüleri. no. 45–54, Talim, 2020.