Talim
Yazarlar: Muhammet Übeydullah ÖZTABAK
Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler, Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Anahtar Kelimeler:Değerler eğitimi,Bilgi merkezi,Bilgi evleri,Yaygın eğitim,İlköğretim
Özet: Değerler, önemli yaşam hedefleri ya da bireyin yaşamına yol gösteren standartlar olarak tanımlanabilir. Değerler, davranışlara kaynaklık eden ve onları yargılamaya yarayan anlayışlardır. Değerler ayrıca, bireylerin neyi önemli gördüklerini tanımlayarak istekleri, tercihleri, arzu edilen ve edilmeyen durumları gösterir. Eğitimin bir işlevi de toplumsal değerlerin gelecek kuşaklara aktarılmasıdır. Ebeveynler, çocuklarının okullarda aldıkları değerler eğitimini yetersiz görüp takviye amaçlı farklı kurumları devreye sokmuşlardır. Böylece çocuklarının, aile ve okul dışında geçirecekleri zamanı ve çevreyi mümkün olduğunca güvenilir kurumlarda geçirmelerini sağlamış olmaktadırlar. Bu araştırmanın amacı, öğrencilere sosyal, sportif, kültürel, ahlaki, sanatsal ve akademik yönlerden katkı sağlamak amacıyla kurulmuş bir yaygın eğitim kurumu olan İstanbul Bayrampaşa Bilgi Merkezi’nde 4 ila 8. sınıf öğrencilerine yönelik yürütülen değerler eğitimi modelinin incelenmesidir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden “Durum Çalışması” deseni kullanılmıştır. Araştırmadaki veriler; ilgili literatürün taranması, öğretmenlerle yüz yüze yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılarak ve kurumda uzun süreli gözlemler yapılarak elde edilmeye çalışılmıştır.