Talim

Talim

Yaygın Eğitim Kurumu Öğretmenlerinin Müdür Algıları: İBB İsmek Örneği

Yazarlar: Esra KIRTAN, Sümeyye KUŞAKCI

Cilt 4 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 1 - 28

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:İSMEK,Yaygın Eğitim,Fenomenoloji,Metafor,Müdür,Öğretmen

Özet: Kompleks fenomenleri daha yalın ve anlaşılabilir bir biçimde ortaya koyan metaforlar son yıllarda sosyal bilimler araştırmalarında oldukça rağbet görmektedir. Bu nitel araştırma kapsamında İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kurslarında (İSMEK) görev yapan öğretmenlerin müdür kavramına ilişkin zihinsel algıları metaforlar aracılığı ile tespit edilmek istenmiştir. Araştırmaya İSMEK bünyesinde farklı branşlarda istihdam edilen 180 öğretmen katılmıştır. İlgili alan yazınında daha çok yaygın eğitim kurumlarında uygulandığı gözlemlenen bu yaklaşım, bir yaygın eğitim kurumu olan İSMEK’te hâkim olan yönetici algısını ve yönetim uygulamalarını değerlendirmeyi hedeflemiştir. Araştırmanın sonucunda 119 metafor, üç ana ve 22 alt kategoriye ayrılmıştır. Öğretmenlerin mevcut müdürlerine yönelik olumlu ve olumsuz algılarının yanı sıra, ideal müdür algıları da keşfedilmiştir. Beklenen / olması gereken müdür davranışı algısına ilişkin yedi alt kategori şu şekilde sıralanmaktadır: Geliştiren, Değer Veren / Özen Gösteren, İyi Davranan / İyi Hissettiren, Koruyan, Adaletli, Sertve Aracı. Mevcut müdür davranışına ilişkin pozitifmetafor kategorileri, Adaletli / Şeffaf, Geliştiren, İyi Davranan / İyi Hissettiren, Koruyan, Temiz / Düzenli, Aracı ve Muktedir iken; sekiz negatif metafor kategorileri ise şunlardır: Kibirli, Agresif, Buyurgan, Seviyesiz, Rahatsız Eden, Değişken, Aceleci ve Cezalandıran. Araştırmamız kapsamında ortaya çıkan mevcut müdür algısına ilişkinmetaforların yaklaşık olarak % 60’ı pozitif, geri kalanı ise negatif içeriklidir. Pozitif metaforların arasında iyi davranan / iyi hissettiren ve geliştiren müdür davranışı öne çıkmaktadır. Negatif metaforlara baktığımızda ise, birinci sırayı rahatsız eden lider davranışları almıştır. Onu agresifve değişken müdür davranışları izlemektedir. Çalışmamız kapsamında elde ettiğimiz kategoriler arasında, öncelikli olarak Koruyan, Geliştiren, Muktedir ve Buyurgan kategorileri daha önceki çalışmalarla da desteklenmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Yaygın Eğitim Kurumu Öğretmenlerinin Müdür Algıları: İBB İsmek Örneği}, volume={4}, number={1–28}, publisher={Talim}, author={Esra KIRTAN,Sümeyye KUŞAKCI}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Esra KIRTAN,Sümeyye KUŞAKCI. (2020). Yaygın Eğitim Kurumu Öğretmenlerinin Müdür Algıları: İBB İsmek Örneği (Vol. 4). Vol. 4. Talim.
MLA
KOPYALA
Esra KIRTAN,Sümeyye KUŞAKCI. Yaygın Eğitim Kurumu Öğretmenlerinin Müdür Algıları: İBB İsmek Örneği. no. 1–28, Talim, 2020.