TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ

TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ

SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETME-ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BETİMLEMELERİ

Yazarlar: Ahmet SAĞLAMGÖNCÜ

Cilt 3 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar -

Konular:

Anahtar Kelimeler:Sosyal Bilgiler, Öğretme-öğrenme süreci, Öğrenci betimlemeleri

Özet: Sosyal Bilgiler dersi ile öğrencilerin 21. yüzyılın niteliklerine uygun olarak sorgulayan, farklı bakış açıları geliştiren ve demokratik değerleri benimsemiş etkili vatandaşlar olarak yetiştirilmeleri amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda Sosyal Bilgiler dersi öğretme-öğrenme süreçleri, öğrenciyi merkeze alarak, öğrencilerin bireysel farklılıkları, ilgi ve gereksinimlerini karşılayacak nitelikte düzenlenmelidir. Etkili bir Sosyal Bilgiler eğitiminin gerçekleşmesi için öğrencilerin öğretme-öğrenme sürecine dair betimlemeleri belirlenmeli ve öğretme-öğrenme süreçleri bu betimlemeler dikkate alınarak düzenlemelidir. Bu araştırmada öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersindeki öğretme-öğrenme süreçlerine ilişkin betimlemelerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma problemini “Öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersi öğretme-öğrenme sürecine ilişkin betimlemeleri nelerdir?” sorusu oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Adana ilinin Seyhan ilçesinde bulunan bir devlet okulunun 4’ü kız ve 4’ü erkek olmak üzere toplamda 8 kişilik bir öğrenci grubu oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırma kapsamında ders kitabının merkezde olduğu bir öğretme-öğrenme sürecini öğrencilerin sıkıcı buldukları ve bu süreçte dersi anlamakta zorlandıkları; öğretme-öğrenme sürecinin teknoloji ile bütünleştirilmesi ile gerçekleştirilen etkinliklerin öğrencilerin öğrenmesini kolaylaştırdığı ve öğrencilerin bu süreçten mutlu oldukları; materyal kullanımına yeterince önem verilmediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırma bulgularına göre Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin kullandıkları yöntem ve teknikleri, materyalleri ve değerlendirme yöntemlerini çeşitlendirmeleri gerekmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETME-ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BETİMLEMELERİ}, volume={3}, number={0}, publisher={TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ}, author={Ahmet SAĞLAMGÖNCÜ}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Ahmet SAĞLAMGÖNCÜ. (2019). SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETME-ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BETİMLEMELERİ (Vol. 3). Vol. 3. TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ.
MLA
KOPYALA
Ahmet SAĞLAMGÖNCÜ. SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETME-ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BETİMLEMELERİ. no. 0, TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ, 2019.