TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ

TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ

Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının TIMSS-2019 Bilişsel Alan Becerisine Göre Analizi

Yazarlar: ["Ahsen Seda BULUT", "Zehra TAŞPINAR-ŞENER"]

Cilt - , Sayı Cilt: 7 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:TIMSS 2019,Bilişsel alan,Matematik dersi öğretim programı

Özet: Bu çalışmada 2018 ortaokul matematik öğretim programında yer alan kazanımların TIMSS-2019 bilişsel alan becerilerine göre nitel araştırma yöntemi ve doküman analizi kullanılarak analiz edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından yayınlanan Ortaokul (5., 6., 7., 8. Sınıflar) Matematik Öğretim Programında yer alan toplam 215 kazanım ifadesi TIMSS bilişsel alan becerileri dikkate alınarak öğrenme alanlarına ve sınıf düzeyine göre değerlendirilmiştir. Müfredatta yer alan bazı kazanım ifadeleri birden fazla düzey içerdiğinden 268 kazanım ifadesi kategorize edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre tüm kazanımların yaklaşık %28'i bilme, %48'i uygulama ve %24'ü muhakeme bilişsel alanlarındadır. Bilmenin bilişsel alanı en çok 5. sınıf kazanımlarında görülmektedir. Uygulama alanı en çok 7. sınıfta görülmektedir. Muhakeme alanı 8. sınıfta en yüksek, en düşük ise 5. sınıfta görülmektedir. Dikkat çekici bir şekilde, öğrenme çıktılarının bilişsel özelliklerinin öğrenme alanlarına göre dağılımında tüm öğrenme alanları içinde en çok uygulama bilişsel alanına yer verilmektedir. Akıl yürütmenin bilişsel alanı en yüksek oranda veri işleme öğrenme alanında yer alırken bilmenin bilişsel alanı çoğunlukla sayıların ve işlemlerin öğrenme alanında yer alır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA