TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ

TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ

İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimlerine İlişkin Turumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yazarlar: ["Alper Murat ÖZDEMİR"]

Cilt - , Sayı Cilt: 7 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Fen bilimleri dersi,Tutum,Ilkokul eğitimi

Özet: Günümüzde herhangi bir alanda başarılı olmanın en önemli etkenlerinden bir tanesinin başarılı olunmak istenen alana karşı duyulan ilgi, tutum ve motivasyonunun olumlu yönde olması gerektiği bilimsel araştırmalarla ortaya konmuştur. Başarının il adımı olan ilgi, tutum ve motivasyonun sağlanması ise bu durumların tespiti ile mümkündür. Bu araştırma ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarını farklı değişkenler açısından incelenmek ve tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmada, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Nevşehir il merkezinde yer alan bir ilkokulda eğitim görmekte olan 4. sınıf öğrencileri ile çalışılmıştır. Araştırmanın yöntemi nicel araştırma olarak belirlenmiş ve nicel araştırma desenlerinden tarama desenine uygun olarak planlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket 12 maddeden oluşmaktadır ve anket oluştururken beşli likert tipi derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Anketlerin analizi tek örneklem t testi ve tek yönü varyans analizi kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre 4. Sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarının olumlu düzeyde olduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarının cinsiyet, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA