TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ

TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ

Ölçme ve Değerlendirmenin Eğlenceli Hali “Plickers”: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Deneyimi

Yazarlar: ["Galip ÖNER"]

Cilt - , Sayı Cilt: 7 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Sosyal bilgiler,Ölçme ve değerlendirme,Web 2.0,Plickers,Öğretmen adayları

Özet: “Dijital Çağ” olarak adlandırılan 21. yüzyılda meydana gelen bilimsel ve teknolojik gelişmeler hız kazanmış ve toplumsal yaşamın her alanını etkilediği gibi eğitim alanına da birtakım yansımaları olmuştur. Bu yansımalar Türkiye’de 2011 yılında başlayan FATİH Projesi ile kendisini göstermiş, bu kapsamda ilk, orta ve ortaöğretim kurumlarına internet altyapısı ile sınıflara akıllı tahtalar entegre edilmiştir. Bunlarla birlikte e-içerik platfomu olan Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ile de eğitimde fırsat eşitliği oluşturulmaya çalışılmıştır. 2020 yılına gelindiğinde ise tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisi nedeniyle, özellikle altyapısı olan ülkelerde, uzaktan eğitim gerçekleştirilmeye başlanmıştır. Bu süreçte ise öğretmenler uzaktan eğitimde derslerini interaktif ve daha ilgi çekici hale getirmek için web 2.0 araçlarını kullanmaya çalışmışlardır. Merkezi kurumlarda öğretmenlerin teknoloji kullanımını desteklemek için çeşitli hizmet içi eğitimler planlamış ve uygulamaya koymuşlardır. 2021-2022 eğitim-öğretim yılında ise uzaktan eğitim sona ererek yüz yüze eğitime tekrar geçilmiştir. Eğitimin tüm paydaşlarıyla birlikte deneyimlenen, teknoloji tabanlı ilerleyen, iki yılın ardından sınıflarda teknolojiden yoksun bir öğrenme-öğretme sürecine tekrar dönülmesinin kabul edilebilir olmadığı söylenebilir. Bu nedenle yüz yüze eğitimde de çeşitli web 2.0 araçlarından etkin şekilde yararlanılması öğrencilerin teknolojiyi bir öğretim aracı olarak deneyimlemesi ve içselleştirmesi açısından önemlidir. Bu kapsamda araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ortaokul öğrencileriyle deneyimledikleri Plickers uygulamasına ilişkin düşüncelerini ortaya koymaktır. Araştırmada doküman incelemesi kullanılmıştır. Bu kapsamda veri kaynağı olarak 17 öğretmen adayının Sosyal Bilgilerde Bilişim Teknolojileri dersinde hazırladıkları ürün dosyasında yer alan uygulama deneyimlerini paylaştıkları yansıtıcı ödevler kullanılmıştır. Elde edilen veriler gözden geçirme, detaylı inceleme ve yorumlama basamaklarından oluşan doküman analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda Plickers’ın hazırlık ve uygulama süreçlerinin kolay olarak deneyimlendiği ve uygulamanın avantajlarının dezavantajlarından fazla olduğu belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA