TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ
Yazarlar: ["Uğur GEZER", "Nazike KARAGÖZOĞLU"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Öğretmen,Dijital okuryazarlık,Uzaktan eğitim,Tutum
Özet: Araştırmada öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeyleri ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve dijital okuryazarlık düzeyleri cinsiyet, branş, yaş, mesleki kıdem, eğitim düzeyi ve günlük çevrimiçi kalma süresi değişkenleri açısından karşılaştırılmıştır. Genel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın örneklemini 2020-2021 eğitim-öğretim yılında İç Anadolu Bölgesindeki devlet okullarında, 10 farklı branşta görev yapan 919 öğretmen oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında dijital okuryazarlık ölçeği ve uzaktan eğitim tutum ölçeği kullanılmıştır. Veri analizinde regresyon ve Pearson korelasyon analizleri, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü ANOVA testi ve Post Hoc analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin dijital okuryazarlıklarının iyi düzeyde, uzaktan eğitime yönelik tutumlarının ise orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin dijital okuryazarlık ve uzaktan eğitime yönelik tutum düzeylerinde cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi ve günlük çevrimiçi kalma süreleri değişkenleri bakımından anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeyleri ile uzaktan eğitime yönelik tutum puanları arasında pozitif yönlü ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiş, öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeylerinin, uzaktan eğitim tutum puanlarının istatistiksel olarak anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.