TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ

TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ

Uzaktan Öğretim Sürecinde Kullanılan Uygulama, Yöntem ve Teknikler ile İlgili Öğretmen Görüşleri

Yazarlar: ["Seval NACİ", "Cemil ÖZTÜRK"]

Cilt - , Sayı Cilt: 7 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Eğitim,Yüzyüze eğitim,Çevrimiçi eğitim,Uzaktan eğitim

Özet: Teknolojik gelişmeler eğitim öğretim ortamlarının çeşitlenmesinde de etkili olmuştur. Bilişim Devrimiyle geleneksel yüz yüze eğitimin yanında uzaktan öğretim yöntemleri de yaygınlaşmaya başlamıştır. Özellikle Covid 19 salgını sürecinde eğitim öğretim çevrimiçi platformlar üzerinden sürdürülmüştür. Bu tarihe kadar uzaktan eğitim uygulamaları az sayıda özel ilk ve orta öğretim kurumunda sınırlı olarak kullanılmıştır. Bu nedenle uzaktan eğitim uygulamaları konusunda daha önceden bilgi ve deneyim sahibi olan öğretmen sayısı son derece düşük kalmıştır. Dolayısıyla öğretmenlerin büyük çoğunluğu uzaktan eğitimle pandemi sürecinde tanışmıştır. Bu tarihsel pedagojik dönüşüm süreci, Türk ve dünya eğitim tarihinin en önemli kırılma noktalarından biridir. Bu araştırmada Covid 19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri ortaya konulmaya çalışılacaktır. Bu amaçla nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni ile gerçekleştirilen çalışmada öğretmenlere 10 adet açık uçlu soru sorulmuştur. Bu sorularda öğretmenlere kullanılan çevrimiçi platformlar, dersleri daha verimli hale getirmek için tercih edilen eğitim uygulamaları, avantajları ve dezavantajları, öğrenme ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamadığı sorulmuştur. Araştırma sonunda öğretmenlerin çoğu özellikle öğrencilere ulaşmada yüz yüze eğitimin daha etkili olduğunu ancak bu uygulama ve platformların özellikle pandemi sürecinde eğitimin kesintiye uğramaması açısından büyük avantaj sağladığını ifade etmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA