TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ
Yazarlar: ["Havva Aysun KARABULUT", "Tuğba SİVRİKAYA"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Yaşam boyu öğrenme,Öğretmen adayı,Özel eğitim öğretmen adayı,Lifelong learning,Pre-service teacher,Pre-service special education teacher
Özet: Bu araştırmada özel eğitim öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Özel Eğitim Bölümünde okuyan 82 kadın, 50 erkek olmak üzere 132 özel eğitim öğretmen adayı katılmıştır. Tekil tarama modeli ile desenlenen araştırmada Demografik Bilgi Formu ve Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği ile veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda özel eğitim öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme düzeyleri genel olarak yüksek bulunmuştur. Katılımcıların cinsiyeti, mezun oldukları lise türü ve bulundukları sınıf düzeyi ile yaşam boyu öğrenme düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmazken; katılımcıların yaşına göre yaşam boyu öğrenme düzeylerinin anlamlı farklılık gösterdiği, yaşın özel eğitim öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme düzeyleri üzerinde geniş bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. 18-22 yaş aralığında olanların yaşam boyu öğrenme düzeyinin 28-32 yaş aralığında olanlar ile yaşı 33 ve üstü olanlardan daha fazla olduğu bulunmuştur. Uygulamaya ve ileri araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.