TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ

TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ

Sınıf ve Branş Öğretmenlerinin Yaşam Boyu Yeterlikleri ve Bireysel Yenilikçilik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi

Yazarlar: ["Yeliz ABBAK", "Semra DEMİR BAŞARAN"]

Cilt - , Sayı Cilt: 7 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Yaşam boyu öğrenme,Bireysel yenilikçilik,Öğretmenler

Özet: Bu araştırmada sınıf ve branş öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme yeterliklerinin ve bireysel yenilikçilik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve bireysel yenilikçilik düzeyleri cinsiyet, medeni durum ve kıdem değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu Kayseri ili merkez ilçelerinde bulunan tabakalı örnekleme yöntemi ile ulaşılan 350 sınıf ve 368 branş öğretmeni olmak üzere toplam 718 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri iki farklı ölçek yardımı ile toplanmıştır. Bulgular, tüm öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlik algılarının ortalamanın üzerinde ve yeterli düzeyde olduğunu, her iki grubun da orta düzeyde yenilikçi ve yenilikçiliği benimseme kategorileri içersinde sorgulayıcı kategoride olduğunu göstermektedir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeyleri ile yaşam boyu öğrenme yeterlikleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna varılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA