TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ

TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ

5. Sınıf Öğrencilerinin Çizimlerinden 23 Nisan Kutlamalarına İlişkin Algılarının Analizi

Yazarlar: ["Burcu TURGUT KESİK", "Gulay EKİCİ"]

Cilt - , Sayı Cilt: 7 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı,Nitel araştırma,Olgubilim,Içerik analizi,Çizim tekniği.,23,Qualitative research,Phenomenology,Content analysis,Drawing technique

Özet: Bu araştırmanın amacı, 5.sınıf öğrencilerinin çizdikleri resimlerden 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamalarına ilişkin algılarını analiz etmektir. Araştırma, nitel araştırma modeli kapsamında olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılarak hazırlanmıştır. Amaçlı çalışma grubu seçilen araştırma, köy okullarında öğrenim gören 5. sınıf öğrencilerinden toplam 77’sinin katılımıyla hazırlanmıştır. Araştırmanın verileri, 5. sınıf öğrencilerinin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamalarına ilişkin algılarını içeren çizdikleri resimler yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Bu kapsamda, 5. sınıf öğrencilerinin çizdikleri resimler toplam 5 kavramsal kategori altında analiz edilmiştir. Bu kategoriler şu şekilde sıralanmaktadır “23 Nisan gösterileri, 23 Nisan yarışmaları, 23 Nisan sloganları/süslemeleri, Dünya çocuk bayramı ve Kurtuluş Savaşı” dır. Öğrenciler tarafından 23 Nisan ile ilgili çizilen resimlerin en fazla “23 Nisan gösterileri” kategorisinde yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucu, 5. sınıf öğrencilerinin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutlamalar kapsamında yapılan gösteri, etkinlik ve yarışmalarla ilişkilendirdiklerini ve 23 Nisan’ı dünyadaki bütün çocuklara armağan edilmiş bir bayram olarak algıladıklarını ortaya koymaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA