TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ

TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ

ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL MODELLEME FARKINDALIKLARININ ARAŞTIRILMASI

Yazarlar: SEMAHAT İNCİKABI,   ABDULLAH ÇAĞRI BİBER

Cilt 4 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:MOE deneyimleri, Ortaokul matematik öğretmen adayları., Matematiksel modelleme farkındalığı, Model oluşturma etkinlikleri (MOE)

Özet: Bu çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme farkındalıklarını araştırmak ve lisans eğitim süreçlerinde modelleme etkinlikleriyle karşılaşma durumlarını analiz etmektir. Araştırmada belirlenen amaca ulaşmak için bu çalışmada durum çalışması tercih edilmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 öğretim yılının güz ve bahar dönemlerinde Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı’nda öğrenim görmekte olan 15 matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak matematiksel modelleme farkındalık anketi kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabii tutulmuş ve tematik kodlamalar yapılmıştır. Araştırma bulguları ortaokul matematik öğretmen adaylarının model, modelleme, matematiksel model ve matematiksel modelleme hakkındaki ön bilgilerinin kısıtlı olduğunu, tam bir tanımlama yapamamakla birlikte somut örnek verme eğilimlerini ortaya koymaktadır. Bulgularla alan yazınla ilintili olarak tartışılmış ve elde edilen sonuçlar ışığında öneriler sunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL MODELLEME FARKINDALIKLARININ ARAŞTIRILMASI}, volume={4}, number={0}, publisher={TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ}, author={SEMAHAT İNCİKABI,  ABDULLAH ÇAĞRI BİBER}, year={2020} }
APA
KOPYALA
SEMAHAT İNCİKABI,  ABDULLAH ÇAĞRI BİBER. (2020). ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL MODELLEME FARKINDALIKLARININ ARAŞTIRILMASI (Vol. 4). Vol. 4. TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ.
MLA
KOPYALA
SEMAHAT İNCİKABI,  ABDULLAH ÇAĞRI BİBER. ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL MODELLEME FARKINDALIKLARININ ARAŞTIRILMASI. no. 0, TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ, 2020.