Global Journal of Information Technology: Emerging Technologies

Global Journal of Information Technology: Emerging Technologies

Interactive storytelling for the retelling of autobiographical memory in children: A social robotics approach

Yazarlar: ["Leire Ozaeta", "Itsaso Perez", "Itziar Rekalde"]

Cilt - , Sayı Cilt 12 Sayı 1 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.18844/gjit.v12i1.7111

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Memory is one of our fundamental mental functions, which allows us to revive the past in our minds. When memory is mentioned, we usually want to refer to a particular kind of memory, which is autobiographical memory. Access to these memories can be altered by various affective disorders, especially depression. Regarding these techniques, this study aims to focus on storytelling to contribute to the resilience of children using a social robot approach, as they do not perceive the robot as a figure of superiority, but as a peer. The article follows a literature review method.  This paper presents a preliminary scenario for child-robot interaction in three phases, using interactive storytelling as a way to review the children's past experiences. To help those people, particularly children who have faced trauma, to remember the past in a structured and positive way, life review techniques have been developed. Keywords: Autobiographical; memory; robotics; storytelling.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA