Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi
Yazarlar: Ümit Yel, Mesut Aydın
Konular:
Anahtar Kelimeler:Bayrak,Ancak,Osyal Bilgiler Dersi
Özet: Bu araştırmanın amacı bayrak ve sancak sevgisi kazandırmada sosyal bilgiler dersinin önemini tespit etmek, bu konuda öğretmen görüşlerine başvurmak ve bu doğrultuda konuyu irdelemektir. Araştırmamızda ilk olarak çalışmayla ilgili olan tanımlara ve Türk milletine ait bayrakların tarihsel değerlerine yer verilmiştir. Çalışmanın teorik kısmı tamamlandıktan sonra, öğretmenlerin görüşlerine ulaşmak için yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Öğretmenlere uygulanacak yarı yapılandırılmış görüşme formunda dört soru yer almaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Malatya’da görev yapan elli beş sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Betimsel tarama modeliyle gerçekleştirilen çalışmada elde edilen bulgular objektif şekilde değerlendirilmiş ve NVivo10 programından yararlanılarak modellendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda, sosyal bilgiler öğretmenleri kendi branşlarını bayrak ve sancak sevgisini aktarmakta ana ders olarak gördükleri ve bu noktada sosyal bilgiler dersinin kazanımlarını genel olarak yetersiz olarak gördükleri sonucuna ulaşılmıştır. Bayrak ve sancak sevgisinin aktarılmasında sosyal bilgiler dersinin oldukça büyük bir paya sahip olduğu görülmüştür. Bunun yanında bu değerlerin aktarılmasında daha da etkin rol almasının gerekli olduğu anlaşılmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.