Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi

Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi

Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Çağdaş Öğretim Uygulamaları İle İlgili Görüşleri

Yazarlar: Sibel Işık Mercan, Hafize Er Türküresin

Cilt 3 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 146-166

Konular:

Anahtar Kelimeler:Sosyal Bilgiler Dersi,Ağdaş Öğretim,Osyal Bilgiler Öğretmenleri

Özet: Bu çalışmanın amacı Sosyal bilgiler öğretmenlerinin çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerinin sosyal bilgiler konularının öğretiminde uygulanabilirliği hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Sinop İli Merkez ilçesi’nde yapılmıştır. Araştırmaya 10 sosyal bilgiler öğretmeni katılmıştır. Katılımcılar amaçlı örneklem yöntemlerinden biri olan ölçüt örneklem yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak yüz yüze görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin tamamına yakını derslerini çağdaş öğrenme yaklaşımlarına dayalı olarak yürütmenin mümkün olmadığını belirtmektedir. Bunun en önemli nedeni müfredat ve dersten kaynaklanan sorunlar olarak bildirilmiştir. Hazır bulunmama, sistem değişikliği, altyapı ve maddi kaynak yetersizliği ise diğer öncelikli nedenler olarak sıralanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Çağdaş Öğretim Uygulamaları İle İlgili Görüşleri}, volume={3}, number={146–166}, publisher={Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi}, author={Sibel Işık Mercan, Hafize Er Türküresin}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Sibel Işık Mercan, Hafize Er Türküresin. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Çağdaş Öğretim Uygulamaları İle İlgili Görüşleri (Vol. 3). Vol. 3. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sibel Işık Mercan, Hafize Er Türküresin. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Çağdaş Öğretim Uygulamaları İle İlgili Görüşleri. no. 146–166, Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 2019.