Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi
Yazarlar: Sibel Işık Mercan, Hafize Er Türküresin
Konular:
Anahtar Kelimeler:Sosyal Bilgiler Dersi,Ağdaş Öğretim,Osyal Bilgiler Öğretmenleri
Özet: Bu çalışmanın amacı Sosyal bilgiler öğretmenlerinin çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerinin sosyal bilgiler konularının öğretiminde uygulanabilirliği hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Sinop İli Merkez ilçesi’nde yapılmıştır. Araştırmaya 10 sosyal bilgiler öğretmeni katılmıştır. Katılımcılar amaçlı örneklem yöntemlerinden biri olan ölçüt örneklem yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak yüz yüze görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin tamamına yakını derslerini çağdaş öğrenme yaklaşımlarına dayalı olarak yürütmenin mümkün olmadığını belirtmektedir. Bunun en önemli nedeni müfredat ve dersten kaynaklanan sorunlar olarak bildirilmiştir. Hazır bulunmama, sistem değişikliği, altyapı ve maddi kaynak yetersizliği ise diğer öncelikli nedenler olarak sıralanmıştır.