Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi

Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi

Kapsayıcı Eğitime Yönelik Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yazarlar: Bahadır Kılcan, Ünal Şimşek

Cilt 5 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 120-130

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Kapsayıcı eğitim,Farkındalık,Ölçek öğretmen

Özet: Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin kapsayıcı eğitime yönelik farkındalık düzeylerini ölçmeye ilişkin bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, uygun örnekleme yöntemine göre 2020-2021 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Aksaray ilinin merkez ilçesinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi 3 ilkokul ve 5 ortaokul olmak üzere 8 okulda 14 branşta görev yapan 302 öğretmen oluşturmaktadır. Elde edilen veriler üzerinden ölçeğin yapı geçerliğini belirleyebilmek için açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda ölçeğin beş alt boyutlu bir yapıya sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ölçeğin güvenirlik düzeyini tespit edebilmek için iç tutarlılık düzeyi hesaplanmıştır. Sonuç olarak, geliştirilen ölçeğin öğretmenlerin kapsayıcı eğitime ilişkin farkındalıklarını belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araç olduğu söylenebilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Kapsayıcı Eğitime Yönelik Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması}, volume={5}, number={120–130}, publisher={Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi}, author={Bahadır Kılcan, Ünal Şimşek}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Bahadır Kılcan, Ünal Şimşek. (2021). Kapsayıcı Eğitime Yönelik Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması (Vol. 5). Vol. 5. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Bahadır Kılcan, Ünal Şimşek. Kapsayıcı Eğitime Yönelik Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. no. 120–130, Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 2021.