Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi

Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Beyin Göçü Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi

Yazarlar: Hüseyin Karaaslan, Damla Yıldırım, Turhan Çetin

Cilt 5 , Sayı 3 , 2021 , Sayfalar 264-274

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Beyin göçü,Osyal bilgiler öğretmeni adayları,Lgı

Özet: Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının beyin göçü kavramına yönelik algılarını belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden tarama deseninde yürütülen bu araştırmanın çalışma grubunu Ankara ilinde bulunan bir devlet üniversitesinin sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programında 2018-2019 eğitim öğretim yılı, bahar döneminde öğrenim gören tüm öğrenciler (82’si kız, 126’sı erkek) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen Beyin Göçüne Yönelik Metaforlar Yoluyla Veri Toplama Formu kullanılmış ve veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin oluşturduğu metaforlar Ardında Yıkım Bırakan, Daha Uygun Ortamlara Doğru Gerçekleşen, Fayda Sağlayan ve İhanet kategorileri altında toplanmıştır. Bulgulardan hareketle beyin göçüne yönelik sosyal bilgiler dersi bağlamında daha farklı araştırmaların da yapılması gibi önerilerde bulunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Beyin Göçü Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi}, volume={5}, number={264–274}, publisher={Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi}, author={Hüseyin Karaaslan, Damla Yıldırım, Turhan Çetin}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Hüseyin Karaaslan, Damla Yıldırım, Turhan Çetin. (2021). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Beyin Göçü Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi (Vol. 5). Vol. 5. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hüseyin Karaaslan, Damla Yıldırım, Turhan Çetin. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Beyin Göçü Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi. no. 264–274, Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 2021.