Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi

Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi

Doğa Eğitimine Katılmış ve Katılmamış Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Doğa Eğitimine Yönelik Bilgi ve Görüşleri

Yazarlar: Damla YILDIRIM

Cilt 5 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 66-77

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Sosyal Bilgiler,Oğa,Oğa Eğitimi,Itel Araştırma Yöntemi

Özet: Bu araştırmanın amacı, doğa eğitimine katılmış ve katılmamış sosyal bilgiler öğretmenlerinin doğa eğitimine yönelik bilgi ve görüşlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, temel nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada, çalışma grubu olarak doğa eğitimine katılmış üç sosyal bilgiler öğretmeni ve doğa eğitimine katılmamış üç sosyal bilgiler öğretmeni seçilmiştir. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu analiz sonucunda, doğa eğitimine katılmış ve katılmamış sosyal bilgiler öğretmenlerinin doğa eğitimi hakkında bilgi ve görüşlerinde benzerlikler olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, doğa eğitimine katılan sosyal bilgiler öğretmenlerinin doğa eğitiminin bir plan ve program çerçevesinde gerçekleştirilen formal bir eğitim olduğunun farkında oldukları görüşüne ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Doğa Eğitimine Katılmış ve Katılmamış Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Doğa Eğitimine Yönelik Bilgi ve Görüşleri}, volume={5}, number={66–77}, publisher={Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi}, author={Damla YILDIRIM}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Damla YILDIRIM. (2021). Doğa Eğitimine Katılmış ve Katılmamış Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Doğa Eğitimine Yönelik Bilgi ve Görüşleri (Vol. 5). Vol. 5. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Damla YILDIRIM. Doğa Eğitimine Katılmış ve Katılmamış Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Doğa Eğitimine Yönelik Bilgi ve Görüşleri. no. 66–77, Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 2021.