Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi

Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi

Libya Matematik Ders Kitaplarının Analizi: İlköğretim Yedinci Sınıftan Dokuzuncu Sınıfa

Yazarlar: Widad Masoud Omar ALGHIES, Lütfi İNCİKABİ

Cilt 4 , Sayı 3 , 2020 , Sayfalar 295-314

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Libya Matematik Ders Kitabı,Üfredat

Özet: Bu araştırma ile Libya’da 7,8 ve 9. Sınıfta okutulan matematik ders kitabının mevcut ders müfredatı arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaç edinmektedir. Bu bağlamda bu çalışma, Libya’da kullanılmakta olan ortaokul matematik ders kitaplarında matematiksel konuların nasıl kavramsallaştırılıp ele alındığına dair ayrıntılı bir resim sağlamak için matematik konularının içeriklerini, sunumunu ve yer verilen soruları analiz etmeyi amaçlamıştır. Çalışma sonucunda matematik ders kitaplarının içeriği, ele alınan konular, konuların sıralanışı ve konuların kitaptaki boyutu (sayfa sayısı) ve matematik programında ayrılan ders süresi ile ilişkisi ortaya konulmuştur. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulardan ders kitabının program ile uyumlu olduğu sonucuna varılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Libya Matematik Ders Kitaplarının Analizi: İlköğretim Yedinci Sınıftan Dokuzuncu Sınıfa}, volume={4}, number={295–314}, publisher={Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi}, author={Widad Masoud Omar ALGHIES, Lütfi İNCİKABİ}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Widad Masoud Omar ALGHIES, Lütfi İNCİKABİ. (2020). Libya Matematik Ders Kitaplarının Analizi: İlköğretim Yedinci Sınıftan Dokuzuncu Sınıfa (Vol. 4). Vol. 4. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Widad Masoud Omar ALGHIES, Lütfi İNCİKABİ. Libya Matematik Ders Kitaplarının Analizi: İlköğretim Yedinci Sınıftan Dokuzuncu Sınıfa. no. 295–314, Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 2020.