Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi

Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi

İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Tutumu İle Okuduğunu Anlama Düzeyi ve Rutin Olmayan Problem Çözme Başarısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yazarlar: İsa Boz, Mustafa Ulusoy

Cilt 4 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 13-24

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Okuma tutumu,Kuduğunu anlama,Utin olmayan problem çözme

Özet: Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma tutumu ile okuduğunu anlama düzeyi ve rutin olmayan problem çözme başarısı arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kahramanmaraş İlinin Dulkadiroğlu İlçesi’nde bulunan bir ilkokulun dördüncü sınıfında öğrenim gören 120 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntemi ilişkisel tarama modelidir. Verilerin analizinde okuma tutumu ile okuduğunu anlama düzeyi ve rutin olmayan problem çözme başarısı arasındaki ilişkiye bakmak için korelasyon analizi, okuduğunu anlama düzeyi ile rutin olmayan problem çözme başarısı arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılığın olup olmadığına bakmak için ilişkisel t testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda okuma tutumu ile okuduğunu anlama düzeyi ve rutin olmayan problem çözme başarısı arasında pozitif yönlü düşük düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Okuduğunu anlama düzeyi ile rutin olmayan problem çözme başarısı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Tutumu İle Okuduğunu Anlama Düzeyi ve Rutin Olmayan Problem Çözme Başarısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi}, volume={4}, number={13–24}, publisher={Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi}, author={İsa Boz, Mustafa Ulusoy}, year={2020} }
APA
KOPYALA
İsa Boz, Mustafa Ulusoy. (2020). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Tutumu İle Okuduğunu Anlama Düzeyi ve Rutin Olmayan Problem Çözme Başarısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Vol. 4). Vol. 4. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
İsa Boz, Mustafa Ulusoy. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Tutumu İle Okuduğunu Anlama Düzeyi ve Rutin Olmayan Problem Çözme Başarısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. no. 13–24, Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 2020.