Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi

Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi

Lise Öğrencilerinin Öğrenci Kavramına Yükledikleri Metaforik Algının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yazarlar: Zehra Sümeyye Ertem, Asım Arı

Cilt 4 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 1-12

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Öğrenci,Etafor,Lgı,Osyo ekonomik düzey,Eteforik algı

Özet: Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin öğrenci kavramına yükledikleri metaforik anlamın çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Bu amaçla 378 lise öğrencisiyle çalışılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. “Öğrenci Kavramı Metaforik Algı Ölçeği” ve“Sosyo-ekonomik Düzey Belirleme Ölçeği” araştırmada kullanılan veri toplama araçlarıdır. Araştırmada bağımsız gruplar t-testi (independent samples t-testi) ve tek yönlü varyans analizinden (one way ANOVA) yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre meslek liselerinde okuyan öğrencilerin öğrenci kavramına ilişkin daha olumlu bir algıya sahip olduğu, öğrencilerin sosyo-ekonomik düzeyleri arttıkça öğrenci kavramına ilişkin olumsuz algılarının arttığı ve yerleşim yerine göre öğrencilerin algılarının farklılaştığı sonucuna erişilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Lise Öğrencilerinin Öğrenci Kavramına Yükledikleri Metaforik Algının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi}, volume={4}, number={1–12}, publisher={Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi}, author={Zehra Sümeyye Ertem, Asım Arı}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Zehra Sümeyye Ertem, Asım Arı. (2020). Lise Öğrencilerinin Öğrenci Kavramına Yükledikleri Metaforik Algının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi (Vol. 4). Vol. 4. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Zehra Sümeyye Ertem, Asım Arı. Lise Öğrencilerinin Öğrenci Kavramına Yükledikleri Metaforik Algının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. no. 1–12, Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 2020.